Vi ste ovde: NaslovnaPPI izazvane bakterijama

Pratite nas na FB

Partneri

Polno prenosive infekcije izazvane bakterijama

Hlamidija i mikoplazma
Prouzrokovači su Chlamydia trachomatis, odnosno Mycoplasma hominis/Ureaplasma urealytikum. Često se javljaju kao udružene infekcije. Od trenutka nastanka infekcije do pojave simptoma može da prođe 7 – 21 dan, mada neki oblici infekcija ne daju nikakve simptome. Simptomi su različiti kod žena I muškaraca. Kod žena vrlo često nema niakvih simptoma, ponekad se javlja vaginalana sekrecija, bolovi u donjem delu stomaka, prilikom seksualnog odnosa, upala jajnika, peckanje prilikom mokrenja. Obično se slučajno otkrije prilikom rutinskoh pregleda.
Kod muškaraca umerena sekrecija ujutru iz mokraćnog kanala ( obično jedna kap ). Osećanje peckanja ili žarenja u mokraćnom kanalu.
Kako se dijagnostikuje I leči?
Dijagnoza se postavlja uzimanjem uzoraka sa genitalnih organa ili uzoraka krvi. Potrebno je da se oba partnera leče antibiotskom terapijom. Ukoliko se lečenjem ne počne na vreme postoji visok rizik od komplikacija. Jedna od njih je sterilitet zbog oštećenja unutrašnjih genitalnih organa.

Gonoreja ( triper, kapavac )
Prouzrokovač je bakterija Neisseria gonorrhoae. Posle kontakta sa zaraženom osobom I relativno kratke inkubacije ( 3 do 14 dana ) dolazi do pojave tegoba. Simtomi su različiti kod muškaraca I žena. Kod muškaraca žut, gnojav secret iz mokraćnog kanala, sa pečenjem prilikom mokrenja.
Kod žena oskudni simptomi – peckanje prilikom mokrenja, ponekad bez ikakvih simptoma. Javlja se I vaginalna sekrecija.
Kako se dijagnostikuje I leči?
Dijagnoza se postavlja uzimanjem uzoraka sa genitalija. Lečenje antibioticima seksualnih partnera. Ako se ne leči postoji rizik od komplikacija ( naročito steriliteta ) usled oštećenja unutrašnjih genitalija

Sifilis
Izaziva ga Treponema pallidum. Oboljenje počinje od 2 do 6 nedelja posle seksualnog odnosa sa zaraženom osobom. Zaražena majka može sifilis da prenese na plod. Kod muškaraca I žena isti su simptomi. U prvom stadijumu pojavljuju se bezbolne ranice na genitalnim organima, ustima ili anusu koje često prati otok regionalnih limfnih čvorova. U drugom stadijumu oboljenja javljaju se ružičaste pege na koži ili ploče u ustima ili na genitalnim organima. Kod nelečenih osoba bolest u trećem stadijumu napada unutrašnje organe.
Kako se dijagnostikuje I leči
Dijagnoza se postavlja uzimanjem uzoraka u predelu ranice pre zapo činjanja lečenja I uzimajem krvi. Leči se antibioticima. Nelečenje, odnosno neadekvatno lečenje uzimanjem nedovoljnih doza antibiotika na svoju ruku dovodi do ozbiljnih komplikacija, posebno na nervnom I kardiovaskularnom sistemu I više godina nakon infekcije.

Lokacija