Pratite nas na FB

Partneri

Polno prenosive infekcije izazvane virusima

Genitalni herpes
Prouzrokuje ga Herpes simplex II. Tegobe se ispoljavaju obično nedelju dana posle seksualnog odnosa sa zaraženom osobom.
Simptomi genitalnog herpesa kod muškaraca I žena su isti. Male ranice na genitalnim organima, često brojne I bolne. Predhodi im pojava sitnih plikova, svrab, peckanje, a kad se jave prvi put ( primarni herpes ) I drhtavica, jeza, povišena temperature. Ove ranice se pojavljuju periodično, traju nekoliko dana, a zatim nestaju, do sledećeg pojavljivanja.
Kako se dijagnostikuje I leči?
Dijagnoza se postavlja uzimanjem uzoraka u predelu ranice pre započinjanja lečenja I uzimanjem krvi. Leči se antivirusnim lekovima. U slučaju da trudnica boluje od genitalnog herpesa postoji velika opasnost od infekcije za dete prilikom porođaja.

Genitalni kondilomi ( bradavice )
Kondilomi su polne bradavice koje izaziva Humani papiloma virus. Prenose se polnim putem, ali I manuelnim putem odnosno preko ruku tokom petinga, a moguće je I u toku porođaja sa zaražene majke na dete.
Od zaražavanja do pojave bradavica prolazi nekoliko nedelja do više meseci.
Simptomi su različiti kod muškara I žena. Kod muškaraca javljaju se male izrasline u obliku bradavice na penisu I anusu. Brdavice mogu biti toliko male da se ne vide golim okom. Kod žena bradavice se pojavljuju u redelu genitalija.
Kako se dijagnostikuje I leči?
Otkriva se pregledom. Dijagnoza se potvrđuje specijalističkim pregledom              ( kolposkopijom kod žena ). Lokalno lečenje treba da traje do uklanjanja, kao I do nestanka promena uočljivih specijalnim pregledom. O momentu završetka lečenja odlučuje lekar. U slučaju da su izazvani pojedinim virusima, kod žena koje nisu lečene postoji mogućnost razvoja raka grlića materice.

Hepatitis B, C, D ( žutica )
Izazivaju ih Hepatitis B, C, i D virusi. Od momenta zaražavanja do pojave tegobe prolazi I nekoliko nedelja do više meseci. Simptomi kod muškaraca I žena: Oboljenje se ne manifestuje u predelu genitalija. Organ koji je napadnut je jetra tako da su simptomi vezani za taj organ.
Kako se dijagnostikuje I leči?
Dijagnoza se postavlja uzimanjem krvi. Ove vrste hepatitisa su hronična oboljenja. Komplikacija je ciroza i/ili rak jetre. Protiv hepatitisa B postoji vakcina.

Lokacija